Feriepenge

Zastanawiasz się czy poza zwrotem podatku z Danii możesz prosto i bez konsekwencji uzyskać inne świadczenia? Dobrze trafiłeś.

Dodatek wakacyjny

W Danii

Zastanawiasz się czy poza zwrotem podatku możesz prosto i bez konsekwencji uzyskać inne świadczenia? Dobrze trafiłeś.

button

Odzyskaj swoje pieniądze

Wypełnij formularz, a oddzwonimy do Ciebie i zajmiemy się formalnościami.

LUB
>> Zostaw swój numer - oddzwonimy

Świadczymy także wiele innych usług, między innymi pomożemy Ci w uzyskaniu dodatku wakacyjnego - Feriepenge z Danii.

Jako, że Polska znajduje się w Unii Europejskiej możesz ubiegać się o szereg świadczeń i zasiłków dostępnych w kraju, w którym pracujesz lub pracowałeś.

Jeśli pracujesz lub pracowałeś w Danii Twój pracodawca odprowadzał część Twojego wynagrodzenia na specjalny fundusz - Feriekonto.

Możesz starać się o wypłatę tych środków z tytułu dodatku wakacyjnego Feriepenge. Wystarczy, że wypełnisz formularz zgłoszeniowy, podając dane kontaktowe lub kontaktując się z nami telefonicznie, a postaramy się o przyznanie Ci dodatku Feriepenge z Danii!

Masz pytania lub wątpliwości? Skontaktuj się z nami

To tylko kilka kroków

first_step

Wyślij zgłoszenie

second_step

Zadzwonimy do Ciebie

third_step

Zajmiemy się formalnościami

fourth_step

Otrzymasz pieniądze

Pytania i odpowiedzi

1. Czym jest Feriepenge?

Jest to tak zwany dodatek wakacyjny, o który mogą starać się osoby legalnie pracujące w Danii. Pracodawca odprowadza część wynagrodzenia na specjalny fundusz pracownika (Feriekonto), następnie pracownik może starać się o wypłatę zgromadzonych tam środków.

2. Kto może ubiegać się o Feriepenge?

O wypłatę środków z tytułu Feriepenge mogą się starać osoby, które nadal pracują w Danii oraz osoby, które zakończyły już zatrudnienie u duńskiego pracodawcy.

3. Jakie dokumenty są potrzebne, aby ubiegać się o Feriepenge?

Podstawą do pozyskania Feriepenge jest posiadanie nemID, który jest nadawany po zarejestrowaniu w duńskim urzędzie.

Jeśli nie posiadasz NEMkonta możemy je dla Ciebie założyć i na tej podstawie pozyskać dodatek wakacyjny.

4. Po jakim czasie mogę spodziewać się wypłaty dodatku?

Czas oczekiwania na wypłatę środków jest uzależniony od indywidualnej sytuacji, jednak jest to średnio ok. 2 miesięcy.

5. Ile wynosi Feriepenge?

Dodatek wakacyjn Feriepenge są to środki odprowadzane z wynagrodzenia pracownika, dlatego kwota dodatku jest uzależniona od wysokości zarobków i czasu pracy. Dopiero po otrzymaniu kompletu informacji dotyczących indywidualnej sytuacji, można oszacować kwotę świadczenia.

6. Kiedy mogę starać się o Feriepenge?

Rok urlopowy w Danii trwa od 1 maja do 30 kwietnia roku kolejnego. Osoby, które nadal pracują w Danii mogą ubiegać się o wypłatę świadczenia dopiero po wykorzystaniu urlopu w danym roku urlopowym, czyli aby jak najszybciej uzyskać świadczenie warto zająć się jego pozyskaniem na chwilę przed rozpoczęciem następnego roku urlopowego (kwiecień/maj).

W przypadku osób, które zakończyły już pracę w Danii, nie ma potrzeby oczekiwania do zakończenia roku urlopowego, ponieważ  urząd nie wymaga wykorzystania całego przysługującego urlopu. W takiej sytuacji o świadczenie można wnioskować nie później niż w ciągu 6 miesięcy od opuszczenia Danii.

Kalkulator podatkowy

Możesz starać się o zwrot podatku w wysokości

To około 2 890,00

Według kursu walut dnia 24XI2016 FXMoney