Zwrot podatku Z Niemiec

Pracowałeś w Niemczech i chciałbyś szybko i prosto odzyskać część zarobionych tam pieniędzy? Dobrze trafiłeś.

Zwrot podatku

Z Niemiec

button

Odzyskaj swoje pieniądze

Wypełnij formularz, a oddzwonimy do Ciebie i zajmiemy się formalnościami.

LUB
>> Zostaw swój numer - oddzwonimy

Zwrot podatku z Niemiec jest możliwy do odzyskania w prosty sposób. Średni zwrot podatku z Niemiec to nawet 3 364 zł, a pieniądze należą Ci się nawet jeżeli pracowałeś przez krótki czas.

Ponadto rozliczenie z niemieckim urzędem skarbowym nie powoduje problemów z rozliczeniem w Polsce.

Jeżeli pracujesz bądź pracowałeś na terenie Niemiec, to możesz odzyskać nadpłacony przez siebie podatek. Zwrot podatku z Niemiec może wynieść nawet kilkaset euro, dlatego też warto podjąć starania, aby go odzyskać.

Do ubiegania się o zwrot niemieckiego podatku niezbędna będzie karta podatkowa Lohnsteuerbescheinigung otrzymana od pracodawcy oraz zaświadczenie UE/EOG.

Chcesz odzyskać podatek z Niemiec? To proste, nie musisz nawet wychodzić z domu!

Wypełnij formularz zamieszczony powyżej, a my oddzwonimy, pomożemy w dopełnieniu wszelkich formalności i odzyskamy dla Ciebie maksymalny zwrot podatku!

Za naszą usługę zapłacisz dopiero po odzyskaniu pieniędzy, dlatego również na zależy na sukcesie Twojej sprawy.

W ciągu 48 godzin od przesłania formularza skontaktuje się z Tobą nasz konsultant i odpowie na każde pytanie związane ze zwrotem podatku z Niemiec. Możesz także dowiedzieć się więcej dzwoniąc na naszą infolinię pod numer: 71 799 0 600.

Nie posiadasz niezbędnych dokumentów?

Nic straconego – postaramy się je dla Ciebie uzyskać!

Posiadamy uprawnienia Steuerberatera!

Dzięki temu masz pewność, że powierzasz sprawę profesjonalistom certyfikowanym przez niemiecką Izbę Podatkową. Oznacza to przede wszystkim skrócenie czasu oczekiwania na decyzje podatkowe oraz jeszcze większą kontrolę. Uzyskujesz maksymalny zwrot podatku w najkrótszym możliwym czasie.

Masz pytania lub wątpliwości? Skontaktuj się z nami

To tylko kilka kroków

first_step

Wyślij zgłoszenie

second_step

Zadzwonimy do Ciebie

third_step

Zajmiemy się formalnościami

fourth_step

Otrzymasz pieniądze

Pytania i odpowiedzi

1. Czy zwrot podatku przysługuje każdemu pracownikowi?

Zwrot podatku przysługuje osobie, która legalnie pracowała w Niemczech, a pracodawca odprowadzał za nią zaliczki na podatek w zawyżonej kwocie. Może ona się zatem ubiegać o zwrot nadpłaconego podatku.

2. Kto ma obowiązek rozliczenia się z podatku?

Rozliczenie z podatku przed niemieckim urzędem skarbowym jest obowiązkowe gdy:

• Otrzymamy z niemieckiego urzędu skarbowego wezwanie do rozliczenia. Jest to list, w którym podany jest termin, do którego należy złożyć zeznanie oraz rok podatkowy za który żądane jest zeznanie. Urząd może wezwać nas do rozliczenia np. wtedy, kiedy zameldowani jesteśmy w Niemczech lub kiedy rozliczaliśmy się za wcześniejsze lata podatkowe. Za niezłożenie zeznania w wyznaczonym terminie po otrzymaniu wezwania, urząd wskazuje na ryzyko nałożenia kary w wysokości 150 euro. Groźba takiej kary jest jednak automatycznie zawieszana w momencie wpłynięcia zeznania do urzędu.

• Uzyskujemy dochody, od których nie jest odprowadzany podatek, np. z tytułu ubezpieczenia emerytalnego, najmu lub dzierżawy – gdy świadczenia te przekroczyły 410 euro na miesiąc. W przypadku rozliczania z emerytury niemieckiej, potrzebna jest data przyznania świadczenia oraz dokumenty potwierdzające wypłacaną emeryturę.

• Nie pracujemy, a mimo to uzyskujemy świadczenia w miejsce dochodów, np. zasiłki chorobowe, zasiłek dla bezrobotnych (Arbeitslosengeld I), zasiłek Elterngeld, urlop macierzyński – gdy świadczenia te przekroczyły 410 euro na miesiąc. Nie dotyczy to Arbeitslosengeld II.

• Oboje małżonków było pracownikami w Niemczech – jedno z małżonków ma III klasę podatkową, a drugie V. Taka kombinacja klas podatkowych zawsze pociąga za sobą konieczność rozliczenia się. Również, gdy jedno z małżonków ma III klasę podatkową, a drugie przebywało poza granicami Niemiec.

• Pracodawca uwzględnił nam wyższą niż zwykle kwotę wolną od podatku za dojazdy między miejscem zamieszkania a miejscem pracy lub ulgę na dzieci.

• Uzyskaliśmy przychód z większej ilości stosunków pracy niż z jednego, czyli po prostu – gdy mieliśmy więcej niż jednego pracodawcę.

• Nasze zarobki w Niemczech wyniosły w danym roku powyżej 10.700 euro (20.200 euro w przypadku małżonków) i nie spełniamy określonych kryteriów przy składkach ubezpieczeniowych).

• Nasze zarobki z pracy niesamodzielnej w Niemczech wyniosły powyżej 8 632 euro (17 264 euro w przypadku niepracujących małżonków), a nie został od tych dochodów potrącony podatek.

• W danym roku małżonkowie rozwiedli się lub w przypadku śmierci jednego z małżonków.

• Prowadziliśmy działalność gospodarczą w Niemczech – Gewerbe.

3. Ile wynosi zwrot podatku?

Zależy to przede wszystkim od wysokości zaliczek podatkowych odprowadzonych do urzędu skarbowego, a także dochodów uzyskanych zarówno w Niemczach jak i w innych krajach (w tym w Polsce). Średni zwrot otrzymywany za pracę w Niemczech wynosi 800 euro. Maksymalny zwrot jaki możemy odzyskać, obliczamy sumując kwoty Lohnsteuer, Solidaritätszuschlag i Kirchensteuer wykazane na karcie podatkowej Lohnsteuerbescheinigung.

4. Co trzeba zrobić, żeby otrzymać zwrot podatku?

Należy złożyć zeznanie podatkowe we właściwym Urzędzie Skarbowym w Niemczech i uzyskać tzw. Einkommensteuerbescheid (decyzję o wymiarze podatku dochodowego). Na decyzji zawarta jest informacja dotycząca wysokości zwrotu. Następnie pieniądze są przekazywane na konto bankowe pracownika (podatnika).

5. Jakie dokumenty są konieczne?

Podstawą do rozliczenia podatku dochodowego jest Lohnsteuerbescheinigung czyli niemiecka karta podatkowa. Rozliczenia można dokonać także na podstawie Lohn und gehalt Abrechnung, o ile jest to ostatni odcinek z wypłaty i zawiera datę zakończenia pracy. Oba te dokumenty wydaje pracownikowi pracodawca.

Jeżeli nie posiadasz tych dokumentów – spróbujemy je dla Ciebie uzyskać i odzyskać należny Ci zwrot podatku za pracę w Niemczech.

Niemieckie urzędy skarbowe wymagają również zaświadczeń o dochodach uzyskanych na terenie innych państw. Polacy muszą uzyskać z polskiego Urzędu Skarbowego zaświadczenie UE/EOG wydawane na drukach unijnych. Informuje ono o wysokości lub braku dochodu uzyskanego w Polsce w danym roku podatkowym.

Ponadto konieczne jest wypełnienie niemieckich formularzy podatkowych. Przydatne są także dokumenty potwierdzające poniesione koszty związane z pracą na terenie Niemiec (umowa najmu, rachunki za media, bilety za dojazdy do pracy czy podróże do Polski). Wszelkie oświadczenia uzyskane od pracodawcy dotyczące zmiennego miejsca pracy, ilości przepracowanych godzin, przyczyniają się do zwiększania możliwości uzyskania maksymalnego zwrotu podatku.

6. Jak długo się czeka na zwrot podatku?

Czas oczekiwania licząc od chwili wysłania zeznania podatkowego do chwili otrzymania pieniędzy na konto wynosi średnio około 3 miesiące. Zależy to przede wszystkim od urzędu skarbowego, do którego kierowane jest zeznanie podatkowe. Nie istnieje ustawowy termin, w którym urząd musi wydać decyzję.

Pobierz dokumenty

Wolisz osobiście wydrukować, wypełnić i wysłać komplet formularzy, niezbędnych do odzyskania podatku z Niemiec? Dodatkowa korzyść to
5% rabatu od naszej standardowej prowizji!

Formularz 2016

Plik pdf, 8.2MB

Formularz 2015

Plik pdf, 8.1MB

Formularz 2014

Plik pdf, 8.2MB

Formularz 2013

Plik pdf, 8.3MB

Więcej informacji

Zwrot nadpłaty podatku przysługuje każdej osobie, która legalnie pracowała w na terenie Niemiec, a pracodawca odprowadzał za nią zaliczki na podatek. Zwrot podatku z Niemiec realizowany jest w okresie około 3 miesięcy od daty złożenia zeznania w niemieckim urzędzie. O zwrot nadpłaty podatku można ubiegać się za okres do czterech lat wstecz.

W celu rozliczenia niemieckiego podatku otrzymasz od nas komplet dokumentów wraz z instrukcją jak je wypełnić. Potrzebne będą także takie dokumenty jak karta podatkowa Lohnsteuerbescheinigung lub Abrechnung oraz zaświadczenia UE/EOG potwierdzające wysokość uzyskanego dochodu na terenie Polski.

Jeśli nie posiadasz niezbędnych dokumentów to jeszcze nic straconego – w Twoim imieniu możemy postarać się o ich uzyskanie.

Kalkulator podatkowy

Możesz starać się o zwrot podatku w wysokości

To około 2 890,00

Według kursu walut dnia 24XI2016 FXMoney