W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się skierowana do Europejczyków kampania wizerunkowa Polska. Spring into. Brytyjczycy nie rozumieją jednak przesłania polskiej kampanii promocyjnej za którą Ministerstwo Spraw Zagranicznych zapłaciło ponad 8 mln zł.

W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się skierowana do Europejczyków kampania wizerunkowa Polska. Spring into koordynowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.

Od 19 maja Londyńczycy mogą zobaczyć reklamy promujące Polskę. Przewodnie hasło Polska. Spring into jest o tyle ciekawe, że sami Brytyjczycy nie wiedzą właściwie o co tak naprawdę chodzi.

Slogan Polska. Spring into - zdaniem części mediów - może być tutaj istotnym problemem. Głównie ze względów na swoją wieloznaczność. MSZ tłumaczy jednak, że taki był plan, a w dalszych odsłonach kampanii slogan będzie stopniowo rozwijany.

Hasło kampanii stworzył Wally Olins, światowej sławy brytyjski specjalista od brandingu, który zajmował się m.in. promocją Hiszpanii, Portugalii i Nowego Jorku. Wykorzystuje on wieloznaczność słowa spring. Spring to wiosna, czyli świeżość i radość, ale też sprężyna, która kumuluje i wyzwala energię. Spring to również źródło – energia i siła. Najbardziej chwytliwe hasła na świecie są nieprzetłumaczalne, dlatego również Polska. Spring into. powstało jedynie w języku angielskim. Slogan ten niezrozumiały jest nawet dla Brytyjczyków, jest też tematem wielu marketingowych dyskusji poruszanych przez specjalistów - ale być może taki był właśnie cel tej kampanii?

Kampania pod hasłem Polska. Spring into ma pokazać skalę przemian, które nastąpiły w naszym kraju w ciągu ostatnich 25 lat, oraz przekonywać, że polska energia napędza do pozytywnych zmian. Okazją do akcji są trzy rocznice: 25-lecie odzyskania wolności, 15-lecie przystąpienia do NATO i 10-lecie wejścia do Unii Europejskiej. Jej głównym celem jest zaangażowanie Polaków w kraju i za granicą.

Akcja za granicą póki co rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii: w Londynie pojawiło się 150 plakatów zapowiadających spot, który od początku czerwca będzie emitowany w BBC, CNN, Eurosporcie i Sky News. Ponadto kampania będzie prowadzona w Niemczech, Belgii i Szwecji. Oprócz spotu i plakatów obejmie aktywności w mediach społecznościowych. Profile facebookowe (https://www.facebook.com/Polska.SpringInto) mają zachęcać do dyskusji o Polsce i tym, co się zmieniło przez ostatnie 25 lat.