FAQ. Często zadawane pytania

Zauważyliśmy, że często pytacie nas o podobne kwestie, jeśli chodzi o zasady zwrotu podatku za pracę za granicą przy naszym pośrednictwie. Dlatego zebraliśmy najczęściej zadawane przez Was pytania w formie jednego tekstu.

1. Czy za rozmowę z doradcą Euro-Tax.pl muszę zapłacić?

Nic a nic. Rozmowa z naszym doradcą jest bezpłatna i do niczego Cię nie zobowiązuje. Podczas rozmowy zapoznamy się z Twoją sytuacją i na jej podstawie dobierzemy najbardziej korzystne rozliczenie. Przedstawimy całą procedurę i określimy szczegółowo warunki współpracy.

2. Ile kosztują usługi Euro-Tax.pl?

Dla każdego z naszych Klientów staramy się dobrać najlepszą ofertę, uzależnioną od indywidualnej sytuacji i rodzaju rozliczenia.

Standardowa opłata za usługi Euro-Tax.pl wynosi 15% netto od wysokości zwrotu, nie mniej niż 69 EURO netto, jednak dokładny koszt zostanie ustalony podczas rozmowy z doradcą i może uwzględniać dodatkowe rabaty. Prowizję pobieramy dopiero w momencie uzyskania zwrotu.

3. Jakie dokumenty będą mi potrzebne do rozliczenia?

Do rozliczenia potrzebne są przede wszystkim dokumenty od pracodawcy czyli roczna karta podatkowa lub odcinki z wypłat. Dokładną listę wymaganych dokumentów przedstawia poniższa tabelka:

KRAJ DOKUMENTY
Austria Lohnzettel lub odcinki z wypłat
Belgia Loonfiche, loonbriefy lub Indywiduale Rekening
Dania ARSOPGORELSE, Lonseddel lub Oplysningsseddel
Holandia Jaaropgave/Jaaropgaaf lub salarisy
Irlandia P45, P60 lub payslipy
Niemcy Lohnsteuerbescheinigung lub Abrechnung
Wielka Brytania P45, P60 lub payslipy

W niektórych krajach i przypadkach konieczne jest przedstawienie zaświadczenoa o dochodach UE/W lub UE/EOG. Podczas rozmowy z konsultantem ustalimy czy takie zaświadczenie będzie wymagane i udzielimy informacji jak je pozyskać.

4.Czy mogę odzyskać zwrot podatku gdy nie mam dokumentów od pracodawcy?

Oczywiście, że tak. Jeśli nie posiadasz dokumentów potrzebnych do rozliczenia – możemy spróbować uzyskać je od Twojego pracodawcy.

Wystarczy, że zadeklarujesz to podczas rozmowy z naszym Konsultantem, a zrobimy to za Ciebie. W zależności od kraju może to być odpłatne lub wliczone w usługę.

5. W jakim terminie można starać się o zwrot podatku?

O zwrot podatku z zagranicy można ubiegać się przez cały rok pod warunkiem, że rok podatkowy, który chcemy rozliczyć jeszcze się nie przedawnił. W sytuacjach, w których rozliczenie jest obowiązkowe należy przestrzegać terminów wyznaczonych przez konkretny urząd.

6. Jak długo będę czekał na zwrot podatku?

Czas oczekiwania na zwrot jest zależy od kraju rozliczenia, wynosi on średnio od 3-6 miesięcy od momentu złożenia zeznania w odpowiednim urzędzie.

Powierzając nam swoje rozliczenie, masz gwarancję starannego i kompleksowego przygotowania deklaracji, co powinno pozytywnie wpłynąć na czas oczekiwania na rozpatrzenie Twojej sprawy w urzędzie.

Należy jednak pamiętać, że z reguły urzędy mają przewidziany prawem czas na rozpatrzenie wniosku, a wniosek rozpatrywany jest indywidualnie.

Aby przyśpieszyć Twój zwrot, na bieżąco śledzimy postęp Twojej sprawy i jesteśmy w stałym kontakcie z urzędem.

7. Ile mogę odzyskać?

Wysokość zwrotu jest zależna od wielu czynników, m. in. od okresu zatrudnienia, wysokości dochodu, statusu rezydencji podatkowej, klasy podatkowej oraz wysokości zaliczek odprowadzanych przez pracodawcę.

Po otrzymaniu od Ciebie niezbędnych dokumentów dokonamy bezpłatnej kalkulacji i oszacujemy wysokość Twojego zwrotu.

8. Dlaczego otrzymana kwota bywa niższa od spodziewanej?

Na pierwszym etapie ustaleń między klientem i Euro-Tax.pl podajemy szacowaną kwotę zwrotu, na którą klient może liczyć. Ale ostateczną decyzję podejmuje urząd właściwy dla danego kraju, który uwzględnia różne dodatkowe czynniki, np. przyznane ulgi podatkowe. Dlatego końcowa kwota może się różnić od tej, która pojawiła się na etapie pierwszych prognoz.

9. Czy Euro-Tax.pl zajmie się kontynuacją mojego rozliczenia, którego dokonała w moim imieniu inna firma?

Niestety nie. Nasza firma zajmuje się rozliczeniem kompleksowo – od początku do końca. Nie zajmujemy się kontynuacją rozliczenia rozpoczętego przez inne firmy.

10. Czy oprócz zwrotu podatku mogę jeszcze odzyskać inne pieniądze z tytułu pracy za granicą?

Tak. Oprócz zwrotu nadpłaconego podatku możesz również ubiegać się o inne świadczenia. Nasza firma oferuje pomoc w uzyskaniu zasiłku rodzinnego w Niemczech, Belgii oraz Holandii.

Pomagamy również w zwrocie dodatku do ubezpieczenia Zorgtoeslag z Holandii.

11. Czy rozliczenie za granicą jest obowiązkowe?

Obowiązek rozliczenia zależny jest od prawa podatkowego danego kraju oraz posiadanej klasy podatkowej, jednak w większości krajów rozliczenie jest konieczne bez względu na wysokość dochodów czy okres zatrudnienia.

Nawet w sytuacji, gdy rozliczenie nie jest obowiązkowe warto się nim zająć, ponieważ w takich sytuacjach zwroty są bardzo korzystne dla osoby rozliczającej się.

12. Gdzie mogę uzyskać informację o aktualnym statusie mojej sprawy?

Najprostszym sposobem sprawdzenia na jakim etapie aktualnie znajduje się Twoja sprawa jest zalogowanie się na portalu e-migrant.pl . Dane do logowania otrzymujesz od nas drogą mailową na początku naszej współpracy.

O wszystkich ważnych krokach, które podejmujemy w ramach Twojego rozliczenia informujemy Cię również mailowo, dlatego bardzo ważnym jest podanie nam aktualnego adresu email.

W każdym momencie możesz także uzyskać informację o statusie sprawy poprzez kontakt z naszą infolinią pod numerem 71 799 0 600 (wew. 2).

13. Czy mogę odzyskać dokumenty dotyczące zrealizowanego już rozliczenia?

Po zakończeniu rozliczenia możesz odzyskać przekazane nam dokumenty. W tym celu prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

14. Chciałbym skorzystać ze zwrotu w 5 dni, jak to zrobić?

Aby skorzystać z oferty, należy poinformować o tym fakcie naszego doradcę podczas rozmowy. Sprawdzimy czy Klient kwalifikuje się na taką formę rozliczenia i poinformujemy o dalszych możliwych krokach.

Oferta ZWROT PODATKU W 5 DNI dotyczy rozliczenia z Holandii za lata 2012, 2013 i 2014 oraz z Wielkiej Brytanii.

15. Ile mam czasu, żeby odesłać do Państwa dokumenty?

Nie ma ograniczonego terminu na odesłanie do nas dokumentów. Zachęcamy jednak do ich jak najszybszego odesłania, ponieważ im szybciej otrzymamy dokumenty, tym szybciej przygotujemy i wyślemy do urzędu Twoją deklarację podatkową, a Ty szybciej otrzymasz swoje pieniądze.

16. Gdzie znajdę informację jaki jest mój numer sprawy (kto jest opiekunem sprawy)?

Numer sprawy znajduje się na wysłanych przez nas formularzach, znajdziesz go w prawym górnym rogu umowy.

17. Czy można odzyskać cały zapłacony podatek?

Cały zapłacony podatek można odzyskać tylko wtedy, gdy nie została przekroczona kwota wolna od podatku.

18. Na jakie konto może być przelany zwrot?

Zwrot może zostać przekazany na konto osoby rozliczającej się lub na wskazane przez nią konto osoby zaufanej. Można zlecić przelew zarówno na konto złotówkowe, jak i walutowe.

Aby wskazać konto do zwrotu należy wypełnić specjalne oświadczenie z numerem konta i przesłać je w mailowo w formie skanu lub wyraźnego zdjęcia albo tradycyjną pocztą na adres naszego biura. WAŻNE! Na oświadczeniu niezbędny jest odręczny podpis osoby rozliczającej się.

19. Jestem w trakcie rozliczenia i zmieniłem dane kontaktowe. Jak zaktualizować te dane?

W celu zmiany danych kontaktowych konieczny jest kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta – telefoniczny pod numerem 71 799 0 600 (wew. 2) lub mailowy pod adresem [email protected]

Zachęcamy do aktualizowania swoich danych, ponieważ dzięki temu możemy na bieżąco kontaktować się w celu przekazania nowych informacji na temat prowadzonej sprawy.

20. Dostałem dokumenty od zagranicznego urzędu, co z nimi zrobić?

Jeśli jesteś w trakcie rozliczenia i rozliczasz się za pośrednictwem naszej firmy, pamiętaj, aby wszystkie pisma z urzędu przesłać do nas. Wtedy nasi Specjaliści zweryfikują otrzymane dokumenty i podejmą odpowiednie kroki.

W ramach usługi zajmujemy się nie tylko przygotowaniem wniosku, ale również prowadzeniem korespondencji z urzędem w sprawie, którą prowadzimy. Dlatego ważne jest, żebyśmy na bieżąco otrzymywali wszystkie informacje z urzędu.

21. Czy mogę w każdym momencie zrezygnować z usług Euro-Tax.pl?

Rezygnacja z naszych usług możliwa jest w każdym momencie trwania umowy. Jeśli zrezygnujesz z naszych usług przed wysłaniem deklaracji do urzędu, nie poniesiesz żadnych opłat.