Zwrot podatku z niemiec

Pracowałeś lub nadal pracujesz w Niemczech?

Możesz otrzymać nawet 3 364 zł zwrotu podatku.

Chcesz sprawnie odzyskać swoje pieniądze? Zgłoś się do nas.

Rozlicz podatek z Euro-Tax.pl

Sprawdź co o nas piszą:

Kto może otrzymać zwrot podatku z Niemiec?

Czym jest zwrot podatku?

Zwrot podatku to środki zwracane przez urząd skarbowy w wyniku rozliczenia podatku dochodowego i stwierdzenia jego nadpłaty. Każda osoba legalnie pracująca w Niemczech odprowadza za pośrednictwem swojego pracodawcy zaliczki na poczet podatku. Jeśli okażą się zawyżone w stosunku do osiągniętego dochodu, nadpłata jest przechowywana w urzędzie do momentu rocznego rozliczenia.

Komu przysługuje zwrot podatku?

Każdy, kto pracował na terenie Niemiec może starać się o zwrot podatku, jednak decydującą rolę ma wynik rozliczenia podatkowego i decyzja wydawana przez urząd skarbowy w Niemczech (Finanzamt).

Pamiętaj, że… W celu odzyskania nadpłaconych pieniędzy konieczne jest złożenie zeznania podatkowego. W Niemczech można je złożyć aż do czterech lat wstecz, jednak osoby posiadające obowiązek rozliczenia powinny to zrobić dużo szybciej – w określonym przez urząd terminie.

Kiedy rozliczenie podatku w Niemczech jest obowiązkowe?

Obowiązek rozliczenia podatku z Niemiec?

Część osób, które podjęły się pracy w Niemczech jest zobowiązana do rozliczenia podatku dochodowego. W takich sytuacjach szczególnie ważne jest, aby dokonać rozliczenia w odpowiednim czasie. Urząd może nakładać dotkliwe kary finansowe na osoby, które nie wywiążą się ze swojego obowiązku.

(Sprawdź, czy też masz obowiązek rozliczyć się w Niemczech)

Do określenia czy w konkretnym przypadku powstaje obowiązek rozliczenia należy wziąć pod uwagę kwestie związane z zarobkami oraz zmianami życiowymi. Jeśli choć jedna z opisanych poniżej sytuacji miała miejsce w roku, którego dotyczy rozliczenie, to masz obowiązek złożyć zeznanie podatkowe w Niemczech.

Jeśli nadal nie jesteś pewien czy masz obowiązek rozliczyć podatek za pracę na terenie Niemiec, zamów rozmowę z naszym Konsultantem. Po zapoznaniu się z Twoją sytuacją pomożemy Ci to określić.

Zamów rozmowę button

Ile można otrzymać w wyniku rozliczenia podatku?

Podstawy obliczania podatku dochodowego

Największe znaczenie w obliczeniu podatku ma kwota rocznego dochodu osiągniętego na terenie Niemiec. Co roku rząd ustanawia progi podatkowe i przypisane do nich stawki podatkowe, czyli procent dochodu jaki powinien zostać odprowadzony na poczet podatku. Nie jest to jednak jedyny czynnik odpowiadający za wysokość zwrotu podatu, ponieważ przy rozliczeniu można skorzystać z różnego rodzaju ulg podatkowych, które mogą znacznie zwiększyć kwotę zwrotu, szczególnie u osób posiadających nieograniczony obowiązek podatkowy w Niemczech.

Jaką kwotę możesz odzyskać?

Maksymalnie możesz otrzymać sumę wszystkich odprowadzonych przez pracodawcę podatków od Twojego wynagrodzenia (dochodowego, solidarnościowego i kościelnego). Na podstawie prowadzonych przez nas spraw obliczyliśmy, że średnia kwota zwrotu podatku za pracę w Niemczech to 3364 zł.

Kalkulator podatkowy - sprawdź ile możesz odzyskać

Jeśli znasz kwoty swoich zarobków oraz sumę odprowadzonego podatku, możesz skorzystać z naszego kalkulatora, aby poznać przybliżoną kwotę zwrotu podatku.

Kalkulator zwrotu podatku z Niemiec

* Wyliczenia są przybliżone. Dokładną sumę wyślemy Ci po wypełnieniu formularza

Jeśli nie znasz dokładnych kwot swoich dochodów, otrzymywałeś diety pracownicze lub poniosłeś dodatkowe koszty związane z zatrudnieniem (np. dojazdy do pracy), do precyzyjnego obliczenia zwrotu podatku będziemy potrzebować od Ciebie dodatkowych informacji. Wypełnij formularz, a nasz Konsultant zadzwoni do Ciebie i przeprowadzi bezpłatną kalkulację.

Zamów bezpłatną kalkulację button

Jak długo się czeka na zwrot podatku z Niemiec?

Czas oczekiwania na zwrot podatku jest zależny głównie od pracy urzędu skarbowego, do którego została przesłana deklaracja podatkowa. W prowadzonych przez nas rozliczeniach czas od momentu złożenia wniosku do urzędu do otrzymania decyzji to zazwyczaj 3-6 miesięcy. Warto również pamiętać o dodatkowych działaniach, które należy podjąć przed przekazaniem dokumentów do Finanzamt, np. pozyskanie zaświadczenia UE/EOG z polskiego US również może zająć nawet kilka tygodni.

Co zrobić, żeby odzyskać podatek z Niemiec?

Dokumenty niezbędne do rozliczenia podatku z Niemiec

Aby sporządzić prawidłową deklarację podatkową powinieneś mieć:

• dokumenty od pracodawcy - roczna karta Lohnsteuerbescheinigung lub odcinki z wypłat (Abrechnungi)
  • zaświadczenie o dochodach światowych UE/EOG wydane przez polski urząd skarbowy
  • dokumenty potwierdzające poniesione przez Ciebie koszty (np. umowa najmu mieszkania, bilety za dojazd do i z pracy, rachunki za media).

Nie posiadasz wszystkich wymaganych dokumentów i zaświadczeń? Możemy Ci pomóc. Jeśli zdecydujesz się zlecić nam swoje rozliczenie, możemy pozyskać dla Ciebie dokumenty z polskiego urzędu oraz skontaktować się z Twoim niemieckim pracodawcą w sprawie dokumentów, które powinien Ci przekazać.

Deklaracja podatkowa

Na podstawie posiadanych dokumentów oraz sytuacji życiowej należy precyzyjnie wypełnić deklarację podatkową (Einkommensteuererklärung). Warto zwrócić szczególną uwagę, żeby nie pominąć żadnych wymaganych informacji, ponieważ ich brak może znacznie wydłużyć rozpatrywanie sprawy przez niemiecki urząd lub może nawet grozić nałożeniem kary. Prawidłowo sporządzoną deklarację składa się we właściwym dla podatnika urzędzie skarbowym w Niemczech. Następnie urząd rozpatruje dany przypadek i na podstawie złożonego pisma oraz posiadanych przez siebie informacji wydaje decyzję podatkową (Einkommensteuerbescheid). Jeśli na decyzji jest stwierdzona nadpłata podatku, środki zostają przekazane na rachunek bankowy podatnika.

Jeśli nie wiesz jak przygotować swoją deklarację lub nie znasz dobrze języka niemieckiego, nadal możesz odzyskać swój zwrot podatku z Niemiec. Zgłoś się do nas - z chęcią pomożemy w odzyskaniu należnych Ci środków.

Jak odzyskać podatek z Niemiec?

first_step

Wyślij zgłoszenie

second_step

Zadzwonimy do Ciebie

third_step

Zajmiemy się formalnościami

fourth_step

Otrzymasz pieniądze

Dlaczego warto starać się o zwrot podatku z Niemiec z Euro-Tax.pl?

Doświadczenie

W Euro-Tax.pl prowadzimy rozliczenia podatku już od ponad 10 lat. W tym czasie zgromadziliśmy ogromną wiedzę na temat systemów podatkowych, w krajach które rozliczamy. Zaufało nam już ponad 250 tys. osób, którym mogliśmy pomóc odzyskac pieniądze. Różnorodność sytuacji, z którymi mieliśmy do czynienia sprawiła, że potrafimy zająć się nawet najbardziej skomplikowaną sprawą, która dla innych firm mogłaby stanowić duże wyzwanie.

Współpraca z urzędem skarbowym

Posiadamy uprawnienia Steuerberatera wydane przez niemiecką Izbę Podatkową. Dzięki temu zgłaszane przez nas zeznania zazwyczaj są rozpatrywane szybciej oraz pozostajemy w stalym kontakcie z urzędem skarbowym aż do wydania decyzji podatkowej. Jako Steuerberater bierzemy pełną odpowiedzialność za złożone przez nas dokumenty, więc nawet w przypadku jakichkolwiek nieścisłości po naszej stronie jest wyjaśnienie ich z pracownikami urzędu.

Kompleksowa usługa

Powierzając nam swoje rozliczenie możesz mieć pewność, że zajmiemy się wszystkim od A do Z. Jedyne czego będziemy od Ciebie wymagać to dostarczenie nam szczegółowych informacji. Z resztą formalności poradzimy sobie sami, ale będziemy Ci na bieżąco raportować postępy :) Nasza usługa nie ogranicza sie jedynie do sporządzenia deklaracji, możesz liczyć na naszą pomoc aż do zakończenia sprawy i wpłynięcia zwrotu podatku na Twoje konto.

Bez opłat wstepnych

Nie musisz od razu inwestować w odzyskanie swojego podatku, opłata zostanie naliczona dopiero w momencie zakończenia sprawy. Wiemy, że dużo łatwiej jest zapłacić za wykonaną już usługę, dlatego udostępniamy Ci taką możliwość. Oznacza to również, że razem z Tobą będziemy oczekiwać na decyzję urzędu, a nic nie pozwala być tak blisko klientów jak wspólny cel.

POBIERZ DOKUMENTY

Możesz sam wydrukować dokumenty, wypełnić je, podpisać i odesłać do nas.
Otrzymasz 5% rabatu od naszej standardowej prowizji.
W tym celu pobierz umowę ramową oraz odpowiedni formularz.

Umowa ramowa

Plik pdf 0.2MB

Formularz 2020

Plik pdf 4.0MB

Formularz 2019

Plik pdf 1.8MB

Formularz 2018

Plik pdf 4.7MB

Formularz 2017

Plik pdf 4.6MB

Opinie o zwrocie podatku z Niemiec

Euro-Tax.pl: Jak odzyskać podatek z zagranicy?