Ścisła współpraca z Belastingdienst gwarantuje naszej firmie bezpośrednie informacje o wszelkich planowanych przedsięwzięciach związanych z rozliczeniami. Kilka dni temu otrzymaliśmy ważny komunikat dotyczący osób, które w roku 2015 pracowały na terenie Holandii.

Belastingdienst w najbliższym czasie zamierza wysłać korespondencję, w której znajduje się informacja do czego służy forma „Inkomensverklaring 2015” (Zaświadczenie o dochodach za rok 2015) oraz jak należy postępować z tym dokumentem. Z informacji jakie uzyskaliśmy, wspomniany list otrzyma około 90 000 Polaków. Dokument ten będzie zatytułowany „Wijziging regeling voor buitenlandse belastingplichtigen”. Belastingdienst mając na uwadze fakt, iż wiele osób pracujących na terenie Holandii nie zna języka niderlandzkiego przygotował pismo w języku polskim, tak by komunikat został zrozumiany przez każdego podatnika, dla którego dedykowane jest pismo.

Głównym powodem dla którego Belastingdienst zdecydował się na wysłanie takiej ilości listów jest zmiana, która pojawiła się przy rozliczeniach podatku za rok 2015 (Kwalificerende buitenlandse belastingplichtigen). Przypominamy, że do rozliczeń za rok 2015, aby uzyskać prawo do bycia traktowanym jako rezydent podatkowy w Holandii i tym samym uzyskać prawo do odliczeń podatkowych w maksymalnej wysokości wymagane jest spełnienie kilku warunków w tym dostarczenie zaświadczenia o dochodach za rok 2015, na specjalnej formie przygotowanej przez Belastingdienst.

Urząd w liście wskazuje konkretne przypadki w których podatnik ma obowiązek dostarczyć wspomnianą formę wraz z deklaracją podatkową, aby mieć prawo do ulgi podatkowej w maksymalnym wymiarze. Prosimy zwrócić uwagę na to, że zgłoszenie deklaracji podatkowej za rok 2015 będzie możliwe dopiero od 18 kwietnia, chyba że zgłoszą się Państwo do specjalistycznej firmy, która posiada komercyjny program rozliczeniowy umożliwiający zgłaszanie deklaracji już teraz.

W związku ze zmianami jakie pojawiły się przy rozliczeniach podatkowych w roku 2013 – 2015 w Holandii zalecamy zgłaszanie się wyłącznie do profesjonalistów w celu uzyskania rzetelnej usługi zwrotu podatku. Nasi Specjaliści zawsze są informowani i dokładnie przygotowywani do każdej zmiany, co sprawia, że mogą Państwo być pewni, że odzyskają możliwie najwyższy zwrot podatku, a deklaracja zostanie złożona w sposób zgodny z wymaganiami Belastingdienst.

Jeżeli korzystasz już z naszych usług, przypominamy, że każdą korespondencją zajmują się nasi Eksperci. Jeżeli otrzymasz wyżej wspomniany list zgłoś się do Nas, a my zajmiemy się wszelkimi formalnościami.